Treść pytania
Dnia 26 sierpnia 2025 roku Wójt Gminy Dopiewo podał do informacji publicznej treść zawiadomienia o rozpoczęciu procedury udziału społeczeństwa w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych warunkach dla planowanej budowy stacji paliw na działkach 478/1,478/6 Dopiewo oraz 114/5Dopiewiec. W zawiadomieniu tym Wójt Gminy Dopiewo informuje w punkcie 4, że raport o odziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko został zamieszczony pod numerem ROŚ.6220.8.2024 w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Dopiewo w dniu 20.08.2025 roku. 
Zgodnie z historią zapisów na stronie BIP UG Dopiewo przedmiotowy raport został opublikowany 20.10.2025 roku o godzinie 11:42.
Proszę o udzielenie odpowiedzi, dlaczego w Zawiadomieniu Wójta Gminy Dopiewo z dnia 26.08.2025 roku podano nieprawdziwą datę upublicznienia przedmiotowego raportu? Proszę także o odpowiedź czy zdaniem Wójta Gminy Dopiewo przedmiotowe postępowanie w sprawie wydania decyzji posiada formalną wadę prawną z uwagi na fakt powołania się w zawiadomieniu na dokument raportu, który został opublikowany na BIP UG Dopiewo ponad dwa miesiące po fakcie przedmiotowego zawiadomienia publicznego?
Dowód pobrany ze strony BIP UG Dopiewo dnia 22.10.2025 roku godzina 13:33
ROŚ.6220.8.2024 – Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: „budowie stacji paliw płynnych z zapleczem technicznym, budynkiem socjalno-handlowym, obiektami reklamowymi wraz z pylonem, drogami wewnętrznymi, stanowiskami postojowymi na części działek o nr ewid. 478/1, 478/6 obręb Dopiewo oraz na działce o nr ewid. 114/5 obręb Dopiewiec, gmina Dopiewo”.
Zgodnie z historią zapisów na stronie BIP UG Dopiewo przedmiotowy raport został opublikowany 20.10.2025 roku o godzinie 11:42.
Proszę o udzielenie odpowiedzi, dlaczego w Zawiadomieniu Wójta Gminy Dopiewo z dnia 26.08.2025 roku podano nieprawdziwą datę upublicznienia przedmiotowego raportu? Proszę także o odpowiedź czy zdaniem Wójta Gminy Dopiewo przedmiotowe postępowanie w sprawie wydania decyzji posiada formalną wadę prawną z uwagi na fakt powołania się w zawiadomieniu na dokument raportu, który został opublikowany na BIP UG Dopiewo ponad dwa miesiące po fakcie przedmiotowego zawiadomienia publicznego?
Dowód pobrany ze strony BIP UG Dopiewo dnia 22.10.2025 roku godzina 13:33
ROŚ.6220.8.2024 – Raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na: „budowie stacji paliw płynnych z zapleczem technicznym, budynkiem socjalno-handlowym, obiektami reklamowymi wraz z pylonem, drogami wewnętrznymi, stanowiskami postojowymi na części działek o nr ewid. 478/1, 478/6 obręb Dopiewo oraz na działce o nr ewid. 114/5 obręb Dopiewiec, gmina Dopiewo”.
Treść odpowiedzi
Postępowanie administracyjne dotyczące wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest w trakcie procedowania. Po wszczęciu postępowania, organ przesłał dokumentację do organów współdziałających przy wydawaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach celem wydania opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Otrzymany materiał został uznany za niewystarczający, w związku z czym jako organ prowadzący postępowanie – w tym przypadku jako Wójt Gminy Dopiewo - nałożyłem obowiązek przeprowadzenia takiej oceny, co w praktyce oznacza wykonanie Raportu oceny oddziaływania dla przedmiotowego przedsięwzięcia oraz zapewnienia udziału społeczeństwa. W chwili obecnej oczekujemy na uzgodnienia m.in. od Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu. Po wszczęciu postępowania oraz w trakcie jego biegu stosowna dokumentacja umieszczana jest w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Dopiewo. Niestety w omawianym przypadku z uwagi na zaniedbanie pracownika Raport nie został dołączony. Natomiast po wykryciu tej nieprawidłowości, dokumentacja została niezwłocznie umieszczona. Od sierpnia nie mieliśmy żadnych sygnałów od mieszkańców, że nie mogą zapoznać się z Raportem, bo nie został umieszczony. W tym miejscu pragnę dodać, że udział społeczeństwa w postępowaniu wykonywany będzie co najmniej dwukrotnie tj. pierwszy raz był po podjęciu zawieszonego postępowania administracyjnego, a kolejny raz będzie w momencie uzyskania uzgodnienia od Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu. Będziemy dążyć do tego, aby w przyszłości nie pojawiały się takie problemy z dokumentacją jak w tym przypadku.
Imię
Mirosław
Data









