Przejdź do treści
Treść pytania
W nawiązaniu do odpowiedzi z dnia 07.07.2025 r. w temacie przedłużenia przejścia podziemnego, zastanawiam się dlaczego budowa tunelu miałaby spowodować rezygnację z przedłużenia przejścia. Co do zasady lokalizacja tunelu będzie zbliżona do lokalizacji istniejącego przejazdu, co nie zmieni drogi koniecznej do przebycia na pieszo dla mieszkańców Palędzia i Gołusek. Ludzie nadal będą przechodzić przez tory nie chcąc nadkładać pieszo prawie 2 km. Tunel będzie na pewno usprawnieniem dla samochodów, motocykli i rowerów, ale czy dla pieszych ze wschodniej części Palędzia i Gołusek?
Proszę o szczegółowe, rzeczowe uzasadnienie uzależnienia realizacji przedłużenia przejścia podziemnego od zaniechania budowy tunelu w ciągu ul. Pocztowej, gdyż powód podany w odpowiedzi z dnia 07.07.2025 jest nielogiczny.
Treść odpowiedzi
Studium wykonalności dla projektu „Prace na linii kolejowej nr 3 (E20) Poznań – Kunowice (granica państwa)” opracowywane przez PKP PLK zakłada przesunięcie peronów w kierunku ul. Pocztowej w Palędziu.
W związku z tym, przygotowany Program Funkcjonalno-Użytkowy dla planowanego tunelu zakłada oprócz drogi dla pieszych, także miejsce na lokalizację wejść na nowe perony. Wobec powyższego, aby właściwie gospodarować środkami budżetowymi, zasadne jest wstrzymanie prac projektowych związanych z przedłużeniem przejścia dla pieszych.
Imię
Anna
Data
Czas i autor dodaniaCzas i autor ostatniej zmiany


Michał Juskowiak


Michał Juskowiak