Treść pytania
1. Czy istnieją plany połączenia drogi rowerowej zaczynającej się w Dąbrówce na rondzie na ulicy poznańskiej skrzyżowanie z długą ze ścieżką rowerową biegnącą ze Skórzewa a kończącą się na wysokości stacji Cel. Zdaję sobie sprawę że wiadukt nad trasą szybkiego ruchu nie jest dostosowany do budowy drogi rowerowej, czy jednak możliwe jest znalezienie rozwiązania które poprowadzi w tym rejonie drogę rowerową łączące Dąbrówkę z drogą rowerową kończącą się naprzeciw stacji Cel bez konieczności nadkładania drogi przez Zakrzewo.
2. Czy istnieją plany budowy drogi rowerowej łączącej Gołuski z Plewiskami z wykorzystaniem wiaduktu nad trasą szybkiego ruchu w pobliżu centrum logistycznego HSF e-commerce (wspomniany wiadukt nad trasą szybkiego ruchu ma chodnik/drogę rowerową który można wykorzystać co znacząco obniżyłoby koszty budowy drogi rowerowej).
3. Czy istnieją plany zbudowania drogi rowerowej wzdłuż torów kolejowych od Dąbrówki/Palędzia do Junikowa w standardzie wartostrady taka droga rowerowa miałaby ogromną wartość komunikacyjną i rekreacyjną.
4. Czy istnieją inne plany połączenia Dąbrówki Palędzia Gołusek z Poznaniem. Połączenia które mogłoby być wykorzystywane przez rowerzystów i właścicieli elektrycznych hulajnóg.
2. Czy istnieją plany budowy drogi rowerowej łączącej Gołuski z Plewiskami z wykorzystaniem wiaduktu nad trasą szybkiego ruchu w pobliżu centrum logistycznego HSF e-commerce (wspomniany wiadukt nad trasą szybkiego ruchu ma chodnik/drogę rowerową który można wykorzystać co znacząco obniżyłoby koszty budowy drogi rowerowej).
3. Czy istnieją plany zbudowania drogi rowerowej wzdłuż torów kolejowych od Dąbrówki/Palędzia do Junikowa w standardzie wartostrady taka droga rowerowa miałaby ogromną wartość komunikacyjną i rekreacyjną.
4. Czy istnieją inne plany połączenia Dąbrówki Palędzia Gołusek z Poznaniem. Połączenia które mogłoby być wykorzystywane przez rowerzystów i właścicieli elektrycznych hulajnóg.
Treść odpowiedzi
Jeśli chodzi o połączenie ścieżką rowerową trasy od ronda w Dąbrówce do ścieżki w kierunku Skórzewa, to obecnie nie ma innej możliwości przejazdu, jak tylko od wiaduktu w kierunku Dąbrowy i drogą techniczną w kierunku stacji CEL. Przeszkodą – jak Pana zauważył - jest właśnie wiadukt nad S11. Istnieją natomiast plany zbudowania ścieżki pieszo-rowerowej łączącej Gołuski z Plewiskami w przebiegu opisywanym przez Pana. Ta inwestycja jest aktualnie na etapie tworzenia koncepcji i wnioskowania o środki z Funduszu Europejskiego dla Wielkopolski (FEW). Zakończenie realizacji tego projektu przewidujemy na 2028 r. Jesteśmy też na etapie tworzenia koncepcji drogi wzdłuż torów dalej biegnącej w śladzie ul. Spółdzielczej do Skórzewa. Tu również będziemy wnioskować o środki z FEW. Docelowo w planach długoletnich zakładamy włączenie drogi wzdłuż torów w granice Poznania, ale tu wiele będzie zależało od decyzji i współpracy z PKP i Miastem Poznań.
Imię
Marcin
Data