Treść pytania
Szanowny Panie Wójcie, W projekcie budżetu pojawiły się prace przygotowujące do połączenia ulic Grafitowej (za 6-etapem Osiedla Grafitowego) oraz Budlejowej (os. Cytrusowe). Z jednej strony jest to szansa na skrócenie odległości koniecznej do pokonania np. w drodze z ul. Grafitowej do Pomarańczowej blisko 3-krotnie. To duża i pozytywna zmiana. Wśród Mieszkańców pojawiły się jednak także głosy obaw, m.in. że może to spowodować uczynienie z ul. Grafitowej i Budlejowej istnej "autostrady" dla osób jadących np. z Dąbrówki czy Zakrzewa w kierunku Batorowskiej, oraz z powrotem. Jednocześnie, wśród Mieszkańców dominuje sprzeciw względem budowy progów spowalniających, jako hałaśliwych i zwiększających zużycie pojazdów oraz zanieczyszczenie powietrza przy jednocześnie marginalnej skuteczności w ograniczaniu ruchu czy zwiększaniu bezpieczeństwa. Czy w procesie planowania i realizacji połączenia Grafitowej i Budlejowej zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne prowadzone wśród mieszkańców stref bezpośrednio graniczących z tym ciągiem komunikacyjnym, tj. ul. Grafitowej i Budlejowej, uwzględniające w szczególności sposób połączenia i działania na rzecz zmniejszenia atrakcyjności połączenia dla osób spoza obszaru przyległego? Dlaczego takich działań nie skierowano do Mieszkańców bezpośrednio przed wprowadzeniem tego połączenia do projektu budżetu, choćby w celu weryfikacji potrzeb lokalnej społeczności? Co z projektami oficjalnych (pod opieką Gminy) pieszych kładek między wskazanymi wyżej Osiedlami?
Treść odpowiedzi
Projekt, który zamierzamy zrealizować ma służyć skomunikowaniu osiedla „Cytrusowego” z osiedlem „Grafitowym” chodnikiem/ścieżką pieszo-rowerową. Ponieważ własności gruntów, które są niezbędne do realizacji tego zadania są nieuregulowane, dlatego Urząd Gminy planuje skorzystać w tym przypadku z tzw. procedury ZRID. Zlecone zostanie opracowanie chodnika/ścieżki pieszo-rowerowej oraz jezdni od ul. Budlejowej w śladzie ulic oznaczonych w MPZP jako 11KDW 1KDL 3KDL KDL do ul. Grafitowej w taki sposób, by oddzielnie można było zrealizować w pierwszej kolejności chodnik/ścieżkę pieszo-rowerową, a później po wybudowaniu drogi 1KDL w kierunku ul. Batorowskiej także zaprojektowane jezdnie.
Nie planujemy budowy innych dróg „tranzytowych” niż przewidują to MPZP dotyczące tych terenów. W rejonie np. ul. Budlejowej będzie to nieistniejąca droga oznaczona w MPZP jako 1KDL.
MPZP można przejrzeć na stronie https://dopiewo.e-mapa.net/ (zaznaczyć trzeba warstwę „Gmina Dopiewo” dalej „Zagospodarowanie przestrzenne” dalej „Plan miejscowy”)
Nie planujemy budowy innych dróg „tranzytowych” niż przewidują to MPZP dotyczące tych terenów. W rejonie np. ul. Budlejowej będzie to nieistniejąca droga oznaczona w MPZP jako 1KDL.
MPZP można przejrzeć na stronie https://dopiewo.e-mapa.net/ (zaznaczyć trzeba warstwę „Gmina Dopiewo” dalej „Zagospodarowanie przestrzenne” dalej „Plan miejscowy”)
Imię
Krzysztof
Data