Treść pytania
Mam kilka pytań w związku z budową chodnika wzdłuż ulicy Batorowskiej w Skórzewie.
1. Dlaczego zjazd z ul. Batorowskiej w ulicę Miodową nie jest budowany w osi ulicy Miodowej? Takie poprowadzenie zjadu utrudni późniejszą rozbudowę ulicy Miodowej która w przy zjeździe nie będzie symetryczna i wybudowanie chodników po jej obu stronach nie będzie możliwe.
2. Czy zostawienie większej ilości miejsca przy zjezdzie na ulicę Miodową pod budynkiem numer 1 jest bespośrednio związane z osobą która tam zamieszkuje?
3. Dlaczego zjazd w ulicę Miodową ma tylko 5m szerkości? Między działkami jest 12m, co daje miejsce na ładną szeroką drogę umiejscowioną po środku. 5m to batdzo mało zwaszcza jak mam się minąć z ciężarówka która wiezie materialy budowlane, autem ciężarowym wyworzącym nieczystości płynne, traktorem, czy śmieciarką.
Bardzo proszę o szybką reakcję i poszerzenie zjadu w ulicę Miodową przynajmniek do 6m i umiejscowienie go po środku ulicy Miodowej a nie przy jednej z jej brzegów.
1. Dlaczego zjazd z ul. Batorowskiej w ulicę Miodową nie jest budowany w osi ulicy Miodowej? Takie poprowadzenie zjadu utrudni późniejszą rozbudowę ulicy Miodowej która w przy zjeździe nie będzie symetryczna i wybudowanie chodników po jej obu stronach nie będzie możliwe.
2. Czy zostawienie większej ilości miejsca przy zjezdzie na ulicę Miodową pod budynkiem numer 1 jest bespośrednio związane z osobą która tam zamieszkuje?
3. Dlaczego zjazd w ulicę Miodową ma tylko 5m szerkości? Między działkami jest 12m, co daje miejsce na ładną szeroką drogę umiejscowioną po środku. 5m to batdzo mało zwaszcza jak mam się minąć z ciężarówka która wiezie materialy budowlane, autem ciężarowym wyworzącym nieczystości płynne, traktorem, czy śmieciarką.
Bardzo proszę o szybką reakcję i poszerzenie zjadu w ulicę Miodową przynajmniek do 6m i umiejscowienie go po środku ulicy Miodowej a nie przy jednej z jej brzegów.
Treść odpowiedzi
Odpowiadając na kolejne punkty w Pana zapytaniu, informuję:
Szerokość i lokalizacja projektowanego zjazdu z ul. Batorowskiej w ul. Miodową jest zgodna z wydanymi warunkami gestorów sieci zlokalizowanych w tym rejonie, w tym Zakładu Usług Komunalnych w Dopiewie - w zakresie projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej oraz zgodny z rozporządzeniem dotyczącym warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dla dróg dojazdowych (klasy D) szerokość jezdni może wynosić 5 m. Z uwagi jednak na wnioski mieszkańców zjazd ten został poszerzony do 6 m. Wykonanie zjazdu nie w osi ul. Miodowej podyktowane jest przebiegiem projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej. Nie oznacza to jednak, że w przyszłości, w czasie projektowania ul. Miodowa na dalszym jej odcinku nie może mieć osiowego przebiegu. To właśnie w czasie projektowania geometrii ul. Miodowej zostanie zaplanowana szerokość jezdni, chodnik/chodniki czy ewentualne miejsca postojowe, a także zielone pobocza. Przesunięcie osi wyjazdu natomiast pozwoli spowolnić i uspokoić ruch na wyjeździe z tej ulicy na ruchliwą ulicę Batorowską, co z całą pewnością poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Szerokość i lokalizacja projektowanego zjazdu z ul. Batorowskiej w ul. Miodową jest zgodna z wydanymi warunkami gestorów sieci zlokalizowanych w tym rejonie, w tym Zakładu Usług Komunalnych w Dopiewie - w zakresie projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej oraz zgodny z rozporządzeniem dotyczącym warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dla dróg dojazdowych (klasy D) szerokość jezdni może wynosić 5 m. Z uwagi jednak na wnioski mieszkańców zjazd ten został poszerzony do 6 m. Wykonanie zjazdu nie w osi ul. Miodowej podyktowane jest przebiegiem projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej. Nie oznacza to jednak, że w przyszłości, w czasie projektowania ul. Miodowa na dalszym jej odcinku nie może mieć osiowego przebiegu. To właśnie w czasie projektowania geometrii ul. Miodowej zostanie zaplanowana szerokość jezdni, chodnik/chodniki czy ewentualne miejsca postojowe, a także zielone pobocza. Przesunięcie osi wyjazdu natomiast pozwoli spowolnić i uspokoić ruch na wyjeździe z tej ulicy na ruchliwą ulicę Batorowską, co z całą pewnością poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Imię
Krzysztof
Data