szczepimy się-baner

Narodowy Program Szczepień

Szczepienia przeciw Covid -19, są realizowane w punktach, które zgłosiły się do akcji Narodowego Programu Szczepień. W zwiazku z tym, iż nie ma rejonizacji, chętni mogą rejestrować się i szczepić w dowolnej placówce na terenie całego kraju - sprawdź


Szczepienia przeciw Covid -19

Punkt w Konarzewie:

  • punkt szczepień „CRK”, Konarzewo 62-070, ul. Poznańska 19a. W każdy czwartek od godz. 14.00 do 17.00

Punkt w Rokietnicy:

  • Punkt szczepień „GOK”, Rokietnica 62-090, ul. Szmotulska 29 (hala sportowa – wejscie od tyłu budynku, gabinet na piętrze). W każdy czwartek od  godz. 10.00 do 15.00.

Punkty w Komornikach i Plewiskach:

  • Punkt szczepień „PIWNICA”, Komorniki, ul. Stawna 7 (budynek Ośrodka Zdrowia – gabinety lekarskie na parterze przy aptece).
  • Punkt szczepień „REMIZA”, Plewiska, ul. Grunwaldzka 565, Remiza OSP.

Szczepienia przeciw COVID-19 - щеплення

Інформація для іноземців

Każdy obywatel Ukrainy, który dotychczas nie skorzystał ze szczepienia przeciw COVID-19, może bez przeszkód przyjąć cały cykl szczepień w Polsce. Przeciw COVID-19 zaszczepić się może każda chętna osoba powyżej 18. roku życia, a także dzieci, które skończyły 5 lat - sprawdź


Zniesienie masek

Od 28 marca 2022r. - zniesienie obowiązku zakrywania nosa i ust w pomieszczeniach z wyjątkiem podmiotów leczniczych (np: apteki, przychodnie, szpitale, itp.). Podczas lotów w wybranych liniach lotniczych obowiazuje nakaz noszenia maseczek.


Unijny Certyfikat COVID ważny 270 dni

Jesteś już w pełni zaszczepiony lub przyjąłeś dawkę przypominającą? Od 1 lutego 2022r. ważność Unijnych Certyfikatów COVID (UCC) zostanie skrócona do 270 dni - sprawdź


Kwarantanna i izolacja

Aktualne zasady kwarantanny i izolacji - sprawdź


Przeszedłem COVID-19. Czy powinienem się zaszczepić?

Ozdrowieńcy podlegają zaszczepieniu. Przebycie choroby nie jest przeciwwskazaniem do szczepień. Możesz zaszczepić się już po 30 dniach od zakończenia choroby. 

Osoby, które przeszły Covid mogą być zaszczepione w terminie nie wcześniejszym niż 30 dni od dnia uzyskania pozytywnego wyniku testu na obecność wirusa SARS-CoV-2. Osoby te mogą rejestrować się na szczepienie po 30 dniach od otrzymania dodatniego wyniku testu na obecność koronawirusa.


Testy COVID-19

Wykaz punktów pobrań wymazu do przeprowadzenia testu na obecność wirusa SARS-CoV-2- sprawdź

  • ALAB Laboratoria Skórzewo

ul. Poznańska 7
60-185 Skórzewo
tel: 515 128 532

  • ALAB Laboratoria Luboń

ul. Rzeczna 2
61- 030 Luboń
tel: 512 918 804

  • genXone S.A. Tarnowskie Termy

ul. Nowa 54
62- 080 Tarnowo Podgórne
tel: 880 111 799


Szczepienia w PSP Konarzewo

Punkt szczepień powszechnych zlokalizowany został na sali widowiskowej, w budynku Centrum Rehabilitacyjno - Kulturalnym, przy ul. Poznańskiej 19a, w Konarzewie. Szczepienia odbywają się w czwartki.

  • urzędowa informacja dotycząca godzin pracy PSP Konarzewo - 61 890 63 72
  • poniedziałek: 9.00 - 17.00
  • wtorek - piątek: 7.30 - 15.30

Rejestracja:

  • poprzez e-rejestrację na pacjent.gov.pl
  • poprzez infolinię 989
  • poprzez SMS o treści SzczepimySie na numer 664 908 556 lub 880 333 333
  • lub bez zapisów (nie ma rejestracji telefonicznej w budynku PSP), wypełniasz formularz i szczepisz się.

Podmiot wykonujący szczepienia i wystawiający Unijne Certyfikaty Covid 19

  • Szpital Podolany, Poznańskie Centrum Otolaryngologii
  • Adres: ul. Straży Ludowej 37A, 60-465 Poznań
  • Telefon: 61 668 84 44

Urząd Gminy Dopiewo, nie ponosi odpowiedzialności za problemy związane z rejestracją poprzez systemy rządowe.


Punkty Szczepień Populacyjnych w Gminie Dopiewo

  • Skórzewo - BONUS 2001 sp. z o.o sp. k. - ul. Poznańska 74, 60 -185 Skórzewo - tel.  61 814 36 25, 61 894 61 19, kom. 723 888 885 
  • Skórzewo - LA MEDICA - ul. Lawendowa 20, 60-185 Skórzewo - tel. 575 859 700
  • Dąbrówka - UNICA CR sp. z o.o - ul. Parkowa 9, 62-070 Dąbrówka - tel. 61 866 65 38
  • Skórzewo - APTEKA WIELKOPOLSKA - ul. Malwowa 162, 60-185 Skórzewo - tel. 61 658 03 80

Apteczny Punkt Szczepień

APTEKA WIELKOPOLSKA
ul. Malwowa 162
60-185 Skórzewo
telefon: 616 580 380

Rejestracja:

  • zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989,
  • zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl,
  • wyślij SMS o treści „SzczepimySie” na numer 880 333 333,
  • skontaktuj się bezpośrednio z punktem szczepień (numer na dole strony).

Do rejestracji potrzebujesz swój nr PESEL. Podczas rejestracji wybierz dokładny termin Twojego szczepienia, następnie SMS otrzymasz potwierdzenie umówienia wizyty.


Trzecia dawka dla 16 +

Minister zdrowia informuje, że od 25 stycznia 2022 r. można szczepić osoby 16+ po upływie 5 miesięcy tylko Pfizerem dawką przypominającą. 


Szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat

Szczepienia odbywają się w każdy czwartek, w godz. od 13.00 do 18.00 z udziałem lekarza. Dzieci otrzymają preparat Pfizer (dwudawkowy w odstępie minimum 21 dni, w zmniejszonej dawce – 10 mikrogramów).

Rejestracja:

  • zadzwoń na całodobową infolinię 989.
  • skorzystaj ze strony internetowej pacjent.gov.pl (Ważne! Dziecko możesz zarejestrować tylko za pomocą tzw. szybkiej rejestracji bez Profilu Zaufanego).
  • wyślij SMS o treści SzczepimySie na numer 664 908 556 lub 880 333 333.
  • lub przychodzisz do PSP Konarzewo bez wczesniejszych zapisów (nie ma rejestracji telefonicznej w budynku PSP)
  • obowiązuje system kolejkowy

Szczegóły dotyczące wszystkich sposbów rejestracji znajdziesz w tutaj - sprawdź


Jak dojechać do PSP Konarzewo

  • Autobusem linii 791 można dojechać z miejscowości: Lisówki, Joanka, Trzcielin, Dopiewiec, Dopiewo do przystanku autobusowego w Konarzewie/Pętla (Delikatesy Centrum), dalej około 400 metrów pieszo do punktu szczepień - mapka poglądowa

Linia 791 pozwala na łączenie dojazdów z innych miejscowości gminy:

  • Autobusem linii 792 można dojechać z miejscowości: Pokrzywnica, Drwesa, Więckowice, Fiałkowo, Zborowo, do przystanku autobusowego Dopiewo/Dworzec Kolejowy - przesiadka na autobus linii 791 - dojazd do przystanku autobusowego w Konarzewie/Pętla
  • Autobusem linii 797 można dojechać z miejscowości: Skórzewo, Dąbrówka, Palędzie, Dopiewiec, do przystanku autobusowego Dopiewo/Dworzec Kolejowy - przesiadka na autobus linii 791 - dojazd do przystanku autobusowego w Konarzewie/Pętla

Szczegółowe informacje wraz z rozkładami jazdy autobusów i pociągów znajdziesz tutaj - sprawdź


Kwestionariusze

Wydrukuj, wypełnij i zabierz ze sobą do punktu szczepień. Uzupełniony kwestionariusz dostarczamy do punktu szczepień zarówno przed pierwszą, jak i przed drugą dawką.


Unijny certyfikat Covid

Od 1 czerwca 2021 r. w Polsce wydawane są certyfikaty Covid, które zapewniają swobodę podróży w krajach UE - sprawdź

Certyfikat to dowód na to, że:

  • przeszedłeś Covid-19,
  • posiadasz negatywny wynik testu PCR na Covid-19,
  • zostałeś zaszczepiony przeciw Covid-19.

Certyfikat można pobrać w formie cyfrowej przez:

  • Internetowe Konto Pacjenta (IKP),
  • aplikację mojeIKP (po 25 czerwca),
  • aplikację mObywatel (po 25 czerwca).

Certyfikat można pobrać także w formie papierowej w punktach szczepień (osoby zaszczepione) lub u lekarza/pielęgniarki w przychodni podstawowej opieki zdrowotnej.


Co to jest Punkt Szczepień Powszechnych PSP

Wybierając się na szczepienie do PSP w Konarzewie musisz wiedzieć, że:

  • PSP nie jest przychodnią lekarską.
  • Jeśli masz wątpliwości związane ze swoim stanem zdrowia lub zażywanymi lekami, przed szczepieniem skonsultuj się z lekarzem prowadzącym, rodzinnym.
  • PSP nie posiada rejestracji i linii telefonicznej.
  • Zapisy poprzez e - rejestrację, bezpłatną infolinię 989 lub przychodzisz osobiście bez wcześniejszej rejestracji.
  • PSP czynny jest tylko w godzinach i w dniu wykonywania szczepień.
  • Osoby niepełnosprawne i kobiety w ciąży obsługiwane są poza kolejnością.
  • Do PSP przyjeżdżasz na wyznaczoną godzinę.
  • Parkujesz na wyznaczonym parkingu: przed budynkiem CRK, przy boisku Orkan Konarzewo oraz przy boisku Orlik w Konarzewie.
  • Przynosisz wypełniony lub na miejscu wypełniasz formularz wstępnego wywiadu.
  • Cudzoziemcy w formularzu podają PESEL lub nr paszportu.
  • Ewentualne pytania zadajesz na miejscu (PSP nie posiada rejestracji i linii telefonicznej).
  • Ewentualne zmiany terminu zgłaszasz na miejscu (PSP nie posiada rejestracji i linii telefonicznej).

Transport na szczepienia

W Gminie Dopiewo funkcjonuje bezpłatny transport do osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko COVID-19. Z usługi mogą korzystać mieszkańcy gminy. Transport jest dedykowany osobom:

  • posiadającym aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę
  • mającym trudności z samodzielnym dojazdem do punktu szczepień, np. w przypadku znacznego oddalenia punktu szczepienia od miejsca zamieszkania

Informacje na temat możliwości skorzystania z transportu można uzyskać, dzwoniąc na infolinię: 618 906 372

  • poniedziałek: 9.00 - 17.00
  • wtorek - piątek: 7.30 - 15.30

Pacjent będzie poproszony o podanie następujących informacji:

  • imię i nazwisko
  • numer telefonu kontaktowego
  • adres zamieszkania - skąd jedzie na szczepienie
  • data i godzina szczepienia
  • adres punktu szczepień
  • informacja o posiadaniu aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności

Chęć skorzystania z darmowego transportu należy zgłosić przynajmniej na tydzień przed zaplanowaną datą szczepienia. Infolinia nie służy do rejestracji na szczepienia.


Mobilne zespoły 

Jeżeli masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień, możesz skorzystać z specjalnego wyjazdowego punktu szczepień. Zapisz się na szczepienie bezpośrednio w punkcie szczepień i ustal dogodny termin. O tym, które punkty szczepień w okolicy dysponują zespołami wyjazdowymi, dowiesz się, dzwoniąc na infolinię 989.

Dla powiatu poznańskiego: MS Medik NZOZ Poznań, ul. Małachowskiego 41/5, 61-129 Poznań, tel: 506 649 079


Tymczasowy Profil Zaufany

Jeżeli chcesz zarejestrować się drogą internetową przypominamy, że istnieje możliwość założenia Tymczasowego Profilu Zaufanego. Jak to zrobić?

  • wejdź na stronę rządową gov.pl
  • wybierz usługę „Załóż profil zaufany”
  • naciśnij przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”

Profil tymczasowy jest ważny przez trzy miesiące od potwierdzenia. Przy rejestracji na szczepienia przeciwko Covid-19, nie jest potrzebne posiadanie konta w banku, ani wizyta w punkcie potwierdzającym. Weryfikacja tożsamości zakładającego profil odbywa się podczas internetowego spotkania z urzędnikiem. Potrzebne będzie urządzenie wyposażone w kamerę lub mikrofon – może to być telefon, tablet czy laptop. Spotkanie on-line odbywa się w umówionym przez seniora terminie.

Więcej informacji na temat Tymczasowego Profilu Zaufanego - sprawdź


Infolinia dla osób Głuchych

Jeżeli chcesz połączyć się z tłumaczami możesz to zrobić poprzez:

  • komunikator messenger, bezpośrednio ze strony FB koronawiruspjm
  • komunikator skype login: Koronawirus-Tłumacz PJM
  • komunikator IMO, który umożliwia połączenia na komputerze: 609 939 546
  • aplikację tłumacz on-line języka migowego

Infolinia jest dostępna w trybie 24/7. Zachęcamy do skorzystania z infolinii także personel medyczny, z którym skontaktuje się osoba niesłysząca.


Kod QR

Na Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz zaświadczenie o szczepieniu i pobierzesz kod QR, który potwierdza, że jesteś zaszczepiony. Stosowane obecnie w Polsce szczepionki przeciwko COVID-19 Comirnaty i Moderna wymagają podania dwóch dawek w odstępie minimum 21 dni. Odporność zyskujesz po 7 dniach od przyjęcia drugiej dawki.

Informacja o przebytym szczepieniu jest wprowadzana na bieżąco do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1), czyli widzi ją Twój lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta, wybierz „Profilaktyka”, a następnie „Szczepienia” i znajdziesz informację o przebytym szczepieniu przeciw COVID-19 i kod QR. Nawet po pierwszej dawce szczepienia możesz pobrać z IKP informację, która zawiera datę, nazwę szczepionki oraz informację o podanej Ci dawce.

Na Internetowym Koncie Pacjenta jest do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.

Obecnie po 7 dniach od przyjęcia drugiej dawki szczepionki przeciw COVID-19 osoba nie musi odbywać kwarantanny. Może się zdarzyć, że w przyszłości ktoś Cię poprosi o pokazanie kodu QR po to, by mógł sprawdzić aplikacją Zaszczepieni, czy kod jest ważny.


Czas oczekiwania na drugą dawkę

  • Moderna 28 dni
  • Pfizer 21 dni
  • AstraZeneca 35 dni

Niepożądany Odczyn Poszczepienny

Czym jest NOP i jak często występuje? Jest to pogorszenie stanu zdrowia (często chwilowe i łagodne), które wystąpi w okresie czterech tygodni po podaniu szczepionki.

Co zrobić w przypadku niepokojących objawów po szczepionce? Po szczepieniu przeciw COVID-19 podobnie jak po innych szczepieniach, mogą pojawić się objawy niepożądane. Jeśli zauważysz u siebie takie objawy, skontaktuj się z lekarzem, najlepiej z poradni, w której wykonano szczepienie.

Najczęstsze działania niepożądane:

  • ból w miejscu iniekcji (92 proc.)
  • zmęczenie (70 proc.)
  • ból głowy (64,7 proc.)
  • bóle mięśni (61,5 proc.)
  • ból stawów (46,4 proc.)
  • dreszcze (45,4 proc.)
  • nudności/wymioty (23 proc.)
  • obrzęk/tkliwość pod pachą (19,8 proc.)
  • gorączka (15,5 proc.)
  • obrzęk w miejscu wstrzyknięcia (14,7 proc.)
  • zaczerwienienie (10 proc.)

Domowa Opieka Medyczna

Z uwagi na znaczącą liczbę Pacjentów z COVID-19 przebywających w izolacji domowej, udostępniono narzędzie umożliwiające bieżące monitorowanie stanu zdrowia Pacjentów. Do monitorowania posłuży pulsoksymetr jako narzędzie diagnostyczne i aplikacja PulsoCare do przekazywania i monitoringu stanu zdrowia.

Pacjenci z COVID-19, którzy:

  • ukończyli 55 lat są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej. Po stwierdzeniu pozytywnego wyniku na COVID-19 pacjentowi zostanie dostarczony pulsoksymetr przez pracownika Poczty Polskiej.
  • mają mniej niż 55 lat wykorzystują jedną z dwóch ścieżek:
  1. wypełniają formularz PulsoCare, który znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia lub
  2. kwalifikowani są przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.

Więcej informacji o programie - sprawdź


Przydatne linki


Beata Spychała