szczepimy się-baner

Zdjęcie przedstawia reklamę Narodowego Programu Szczepień #szczepimysię


Narodowy Program Szczepień

Szczepienia przeciw Covid -19, są realizowane w punktach, które zgłosiły się do akcji Narodowego Programu Szczepień. W zwiazku z tym, iż nie ma rejonizacji, chętni mogą rejestrować się i szczepić w dowolnej placówce na terenie całego kraju - sprawdź


Szczepienie w 3 krokach:

  • przychodzisz do PSP bez wczesniejszej rejestracji
  • wypełniasz na miejscu formularz
  • szczepisz się

Zaszczep się w Gminie Dopiewo

Harmonogram działania Punktu Szczepień Powszechnych PSP w Konarzewie, przy ul. Poznańskiej 21. Zapraszamy w każdy czwartek:

  • 16.09.2021 godz. 14.00 - 18.00
  • 23.09.2021 godz. 14.00 - 18.00
  • 30.09.2021 godz. 14.00 - 18.00

Dzieci 12+

Dzieci w wieku od 12 lat mogą być za zgodą rodziców szczepione preparatami firmy Pfizer oraz Moderna. Kwalifikację do szczepienia dzieci przeprowadza lekarz.


Kwestionariusze

Wydrukuj, wypełnij i zabierz ze sobą do punktu szczepień. Uzupełniony kwestionariusz dostarczamy do punktu szczepień zarówno przed pierwszą, jak i przed drugą dawką.


III dawka osób po 50. roku życia

Od 24 września wszystkie osoby, które ukończyły 50 lat będą mogły otrzymać przypominającą szczepionkę marki Pfizer.

Ważne! Jeśli przyjąłeś szczepionkę innej marki (np. Astra Zeneca, Moderna czy J&J) podczas pierwotnego szczepienia teraz możesz zaszczepić się Pfizerem jako dawką przypominającą. Od początku września trzecią dawkę szczepienia przeciw koronawirusowi mogą już otrzymywać osoby m.in. leczone onkologicznie, po przeszczepach, z niedoborem odporności lub zakażone HIV.

Przykładowo, jeśli otrzymałeś drugą dawkę 1 marca, Twoje skierowanie na dodatkową dawkę zostanie wystawione 1 września. W tym dniu otworzą się dla Ciebie wszystkie kanały rejestracji - sprawdź


II dawka w dowolnym punkcie

Od początku lipca wszystkie osoby, które przyjęły pierwszą dawkę szczepienia przeciw COVID-19, mogą przyjąć drugą dawkę w dowolnym miejscu. Początkowo obowiązywała zasada, że druga dawka szczepienia przeciw COVID-19 podawana była w tym samym punkcie co pierwsza. W okresie wakacyjnym może to bardzo ograniczać planowanie wyjazdów po Polsce. Umożliwiono prosty sposób na zmianę miejsca przyjęcia drugiej dawk:

  • za pośrednictwem bezpłatnej infolinii 989 – konsultant poprosi o Twój nr PESEL oraz miasto lub adres nowego punktu szczepień,
  • logując się na Internetowym Koncie Pacjenta na stronie www.pacjent.gov.pl – tam w zakładce szczepienia przeciw COVID-19 możesz kliknąć „Zmiana wizyty” i wybrać dowolny punkt szczepień.

Pamiętaj, że jeżeli chcesz przyjąć drugą dawkę w tym samym punkcie, nie musisz dokonywać żadnych zmian. Wystarczy, że zgłosisz się w wyznaczonym terminie i przyjmiesz drugą dawką. Po otrzymaniu pełnego szczepienia możesz zapisać się do loterii z licznymi nagrodami.


Loteria - Zaszczep się i wygraj

Zasady loterii: Wykonaj szczepienie przeciw COVID-19 dowolnym preparatem dostępnym w Polsce. Dzięki temu będziesz mógł zarejestrować się w Loterii Narodowego Programu Szczepień do 30 września i wziąć udział w losowaniu atrakcyjnych nagród. Pamiętaj, że wygrana jest możliwa przy pełnym zaszczepieniu - sprawdź

Loteria potrwa od 1 lipca do 30 września 2021 r. Udział w Loterii jest bardzo prosty. Wystarczy komputer lub telefon z dostępem do Internetu oraz ukończony 18. rok życia. 

  • Zarejestruj się na swoim IKP przez stronę www.pacjent.gov.pl 
  • Zadzwoń na infolinię 989 i wyraź zgodę na udział w Loterii do 30 września.

Unijny certyfikat Covid

Od 1 czerwca w Polsce wydawane będą certyfikaty Covid, które zapewnią swobodę podróży w krajach UE - sprawdź

Certyfikat to dowód na to, że:

  • przeszedłeś Covid-19,
  • posiadasz negatywny wynik testu PCR na Covid-19,
  • zostałeś zaszczepiony przeciw Covid-19.

Kto może uzyskać certyfikat?

  • Dokument jest wystawiany dla osób od 12. roku życia, które przyjęły szczepionkę lub przeszły chorobę albo mają negatywny wynik testu na Covid-19.
  • W przypadku zaszczepionych certyfikat będzie można pobrać po 14 dniach od daty zakończenia procesu szczepienia.
  • Dla ozdrowieńców certyfikat będzie ważny przez 180 dni od daty otrzymania pozytywnego testu PCR.
  • Osoby, które zdecydowały się na test i mają negatywny wynik, mogą pobrać certyfikat w ciągu 48 godzin od daty wykonania badania.

Certyfikat można pobrać w formie cyfrowej przez:

  • Internetowe Konto Pacjenta (IKP),
  • aplikację mojeIKP (po 25 czerwca),
  • aplikację mObywatel (po 25 czerwca).

Certyfikat można pobrać także w formie papierowej w punktach szczepień (osoby zaszczepione) lub u lekarza/pielęgniarki w przychodni podstawowej opieki zdrowotnej (ozdrowieńcy i osoby z negatywnym wynikiem testu na Covid-19).


Maseczki

Od 15 maja, znosimy obowiązek noszenia maseczek na świeżym powietrzu. Pozostaje obowiązek noszenia maseczek w zamkniętych przestrzeniach.


Czas oczekiwania na drugą dawkę

Od 17 maja, szczepienie ozdrowieńców odbędzie się po 30 dniach od daty otrzymania dodatniego wyniku testu na koronawirusa. Wcześniej trzeba było odczekać aż 90 dni. Nastąpią także zmiany w terminach szczepień druga dawką – wszystkie preparaty będzie można przyjąć po min. 35 dniach od pierwszego szczepienia.

Również od 17 maja zostanie skrócony czas podawania drugiej dawki szczepionek. Największe zmiany dotyczą szczepionki AstraZeneca, gdzie okres pomiędzy szczepieniami zmieni się – z blisko 3 miesięcy do 5 tygodni.

  • Moderna z 42 dni do 28 dni,
  • Pfizer z 42 dni do 21 dni,
  • AstraZeneca z 84 dni do 35 dni.

Rejestracja

Jeżeli chcesz zarejestrować się na szczepienia, do wyboru jest kilka metod zapisów:

  • dzwoniąc na infolinię 989
  • przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl
  • wysyłając SMS o treści SzczepimySie na numer 664 908 556 lub 880 333 333

Punkty Szczepień Populacyjnych w Gminie Dopiewo

  • Skórzewo - BONUS 2001 sp. z o.o sp. k. - ul. Poznańska 74, 60 -185 Skórzewo - tel.  61 81 43 625, 61 89 46 119, kom. 723 888 885 
  • Skórzewo - LA MEDICA - ul. Lawendowa 20, 60-185 Skórzewo - tel. 57 58 59 700
  • Dąbrówka - UNICA CR sp. z o.o - ul. Parkowa 9, 62-070 Dąbrówka - tel. 61 866 65 38

Punkt Szczepień Powszechnych w Gminie Dopiewo

  • PSP Konarzewo, Centrum Rehabilitacyjno - Kulturalne, ul. Poznańska 21, 62-070 Konarzewo - nie posiada nr telefonu

Punkt szczepień powszechnych zlokalizowany został na sali widowiskowej, w budynku Centrum Rehabilitacyjno - Kulturalnym w Konarzewie.


Jak dojechać do PSP Konarzewo

  • Autobusem linii 791 można dojechać z miejscowości: Lisówki, Joanka, Trzcielin, Dopiewiec, Dopiewo do przystanku autobusowego w Konarzewie/Pętla (Delikatesy Centrum), dalej około 400 metrów pieszo do punktu szczepień - mapka poglądowa

Linia 791 pozwala na łączenie dojazdów z innych miejscowości gminy:

  • Autobusem linii 792 można dojechać z miejscowości: Pokrzywnica, Drwesa, Więckowice, Fiałkowo, Zborowo, do przystanku autobusowego Dopiewo/Dworzec Kolejowy - przesiadka na autobus linii 791 - dojazd do przystanku autobusowego w Konarzewie/Pętla
  • Autobusem linii 797 można dojechać z miejscowości: Skórzewo, Dąbrówka, Palędzie, Dopiewiec, do przystanku autobusowego Dopiewo/Dworzec Kolejowy - przesiadka na autobus linii 791 - dojazd do przystanku autobusowego w Konarzewie/Pętla

Szczegółowe informacje wraz z rozkładami jazdy autobusów i pociągów znajdziesz tutaj - sprawdź


Co to jest Punkt Szczepień Powszechnych PSP

Wybierając się na szczepienie do PSP w Konarzewie musisz wiedzieć, że:

  • PSP nie jest przychodnią lekarską.
  • PSP nie posiada rejestracji i linii telefonicznej.
  • Zapisujesz się poprzez e - rejestrację, rządową bezpłatną infolinię 989 lub przychodzisz osobiście bez wcześniejszej rejestracji.
  • PSP czynny jest tylko w godzinach i w dniu wykonywania szczepień - czwartek od 10.00 do 18.00 (wakacje 10.00-15.00).
  • Do PSP przyjeżdżasz 10 minut przed wyznaczoną godziną.
  • Parkujesz na wyznaczonym parkingu przy boisku Orkan Konarzewo oraz Orlik w Konarzewie.
  • Osoby niepełnosprawne i kobiety w ciąży obsługiwane są poza kolejnością.
  • Przynosisz wypełniony lub na miejscu wypełniasz formularz wstępnego wywiadu.
  • Cudzoziemcy w formularzu podają PESEL lub nr paszportu oraz nr telefonu.
  • Ewentualne pytania zadajesz na miejscu (PSPt nie posiada rejestracji i linii telefonicznej).
  • Ewentualne zmiany terminu zgłaszasz na miejscu (PSP nie posiada rejestracji i linii telefonicznej).
  • Jeśli masz wątpliwości związane ze swoim stanem zdrowia lub zażywanymi lekami, przed szczepieniem skonsultuj się z lekarzem prowadzącym, rodzinnym.
  • SMS informujący o terminie drugiej dawki otrzymasz po wprowadzeniu danych do systemu.

Transport na szczepienia

W Gminie Dopiewo funkcjonuje bezpłatny transport dla osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko COVID-19. Z usługi mogą korzystać mieszkańcy gminy, którzy mają wyznaczony termin szczepień w punkcie zlokalizowanym wyłącznie na terenie Gminy Dopiewo. Transport jest dedykowany osobom:

  • posiadającym aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę
  • mającym trudności z samodzielnym dojazdem do punktu szczepień, np. w przypadku znacznego oddalenia punktu szczepienia od miejsca zamieszkania

Informacje na temat możliwości skorzystania z transportu można uzyskać, dzwoniąc na infolinię: 618 906 372

  • poniedziałek: 9.00 - 17.00
  • wtorek - piątek: 7.30 - 15.30

Pacjent będzie poproszony o podanie następujących informacji:

  • imię i nazwisko
  • numer telefonu kontaktowego
  • adres zamieszkania - skąd jedzie na szczepienie
  • data i godzina szczepienia
  • adres punktu szczepień
  • informacja o posiadaniu aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności

Chęć skorzystania z darmowego transportu należy zgłosić przynajmniej na tydzień przed zaplanowaną datą szczepienia. Infolinia nie służy do rejestracji na szczepienia.

Ważne jest, by zgłoszona osoba posiadała podstawowe możliwości poruszania się – transport nie dotyczy osób na co dzień nieporuszających się samodzielnie, które wymagają specjalistycznego transportu lub wizyty domowej lekarza.


Mobilne zespoły 

Jeżeli masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień, możesz skorzystać z specjalnego wyjazdowego punktu szczepień. Zapisz się na szczepienie bezpośrednio w punkcie szczepień i ustal dogodny termin. O tym, które punkty szczepień w okolicy dysponują zespołami wyjazdowymi, dowiesz się, dzwoniąc na infolinię 989.

Dla powiatu poznańskiego: MS Medik NZOZ Poznań, ul. Małachowskiego 41/5, 61-129 Poznań, tel: 506 649 079


Tymczasowy Profil Zaufany

Jeżeli chcesz zarejestrować się drogą internetową przypominamy, że istnieje możliwość założenia Tymczasowego Profilu Zaufanego. Jak to zrobić?

  • wejdź na stronę rządową gov.pl
  • wybierz usługę „Załóż profil zaufany”
  • naciśnij przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”

Profil tymczasowy jest ważny przez trzy miesiące od potwierdzenia. Przy rejestracji na szczepienia przeciwko Covid-19, nie jest potrzebne posiadanie konta w banku, ani wizyta w punkcie potwierdzającym. Weryfikacja tożsamości zakładającego profil odbywa się podczas internetowego spotkania z urzędnikiem. Potrzebne będzie urządzenie wyposażone w kamerę lub mikrofon – może to być telefon, tablet czy laptop. Spotkanie on-line odbywa się w umówionym przez seniora terminie.

Więcej informacji na temat Tymczasowego Profilu Zaufanego - sprawdź


Infolinia dla osób Głuchych

Jeżeli chcesz połączyć się z tłumaczami możesz to zrobić poprzez:

  • komunikator messenger, bezpośrednio ze strony FB koronawiruspjm
  • komunikator skype login: Koronawirus-Tłumacz PJM
  • komunikator IMO, który umożliwia połączenia na komputerze: 609 939 546
  • aplikację tłumacz on-line języka migowego

Infolinia jest dostępna w trybie 24/7. Zachęcamy do skorzystania z infolinii także personel medyczny, z którym skontaktuje się osoba niesłysząca.


Kod QR

Na Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz zaświadczenie o szczepieniu i pobierzesz kod QR, który potwierdza, że jesteś zaszczepiony. Stosowane obecnie w Polsce szczepionki przeciwko COVID-19 Comirnaty i Moderna wymagają podania dwóch dawek w odstępie minimum 21 dni. Odporność zyskujesz po 7 dniach od przyjęcia drugiej dawki.

Informacja o przebytym szczepieniu jest wprowadzana na bieżąco do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1), czyli widzi ją Twój lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta, wybierz „Profilaktyka”, a następnie „Szczepienia” i znajdziesz informację o przebytym szczepieniu przeciw COVID-19 i kod QR. Nawet po pierwszej dawce szczepienia możesz pobrać z IKP informację, która zawiera datę, nazwę szczepionki oraz informację o podanej Ci dawce.

Na Internetowym Koncie Pacjenta jest do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.

Obecnie po 7 dniach od przyjęcia drugiej dawki szczepionki przeciw COVID-19 osoba nie musi odbywać kwarantanny. Może się zdarzyć, że w przyszłości ktoś Cię poprosi o pokazanie kodu QR po to, by mógł sprawdzić aplikacją Zaszczepieni, czy kod jest ważny.


Niepożądany Odczyn Poszczepienny

Czym jest NOP i jak często występuje? Jest to pogorszenie stanu zdrowia (często chwilowe i łagodne), które wystąpi w okresie czterech tygodni po podaniu szczepionki.

Co zrobić w przypadku niepokojących objawów po szczepionce? Po szczepieniu przeciw COVID-19 podobnie jak po innych szczepieniach, mogą pojawić się objawy niepożądane. Jeśli zauważysz u siebie takie objawy, skontaktuj się z lekarzem, najlepiej z poradni, w której wykonano szczepienie.

Najczęstsze działania niepożądane:

  • ból w miejscu iniekcji (92 proc.)
  • zmęczenie (70 proc.)
  • ból głowy (64,7 proc.)
  • bóle mięśni (61,5 proc.)
  • ból stawów (46,4 proc.)
  • dreszcze (45,4 proc.)
  • nudności/wymioty (23 proc.)
  • obrzęk/tkliwość pod pachą (19,8 proc.)
  • gorączka (15,5 proc.)
  • obrzęk w miejscu wstrzyknięcia (14,7 proc.)
  • zaczerwienienie (10 proc.)

Testy COVID-19

Wykaz punktów pobrań wymazu do przeprowadzenia testu na obecność wirusa SARS-CoV-2 na terenie Wielkopolski - sprawdź


Domowa Opieka Medyczna

Z uwagi na znaczącą liczbę Pacjentów z COVID-19 przebywających w izolacji domowej, udostępniono narzędzie umożliwiające bieżące monitorowanie stanu zdrowia Pacjentów. Do monitorowania posłuży pulsoksymetr jako narzędzie diagnostyczne i aplikacja PulsoCare do przekazywania i monitoringu stanu zdrowia.

Pacjenci z COVID-19, którzy:

  • ukończyli 55 lat są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej. Po stwierdzeniu pozytywnego wyniku na COVID-19 pacjentowi zostanie dostarczony pulsoksymetr przez pracownika Poczty Polskiej.
  • mają mniej niż 55 lat wykorzystują jedną z dwóch ścieżek:
  1. wypełniają formularz PulsoCare, który znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia lub
  2. kwalifikowani są przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.

Więcej informacji o programie - sprawdź


Seniorzy w Gminie Dopiewo

Według danych (styczeń 2021r.) z rejestru ewidencji, na terenie Gminy Dopiewo w poszczególnych przedziałach wiekowych mamy następującą liczbę osób:

  • powyżej 80 lat: 547
  • 70 – 80 lat: 1 379
  • 60 – 70 lat: 2 768

Przydatne linki


Beata Spychała