szczepimy się-baner

Zdjęcie przedstawia reklamę rządowej akcji szczepimy się wraz z adresem strony: www.gov.pl/szczepimysie


Narodowy Program Szczepień

Szczepienia przeciw Covid -19, są realizowane w punktach, które zgłosiły się do akcji Narodowego Programu Szczepień. W zwiazku z tym, iż nie ma rejonizacji, chętni mogą rejestrować się i szczepić w dowolnej placówce na terenie całej Polski - sprawdź


Szczepienia 12-latków

Od 7 czerwca rodzice mogą rejestrować na szczepienie dzieci, które ukończyły 12. rok życia. Wcześniej została uruchomiona rejestracja dla uczniów w wieku 16 i 17 lat. Aktualnie szczepienia odbywają się w punktach populacyjnych i powszechnych. Po zakończeniu wakacji szczepienia przeciw COVID-19 będą mogły być realizowane w trybie mobilnym na terenie placówek oświatowych. Będą je wykonywały podmioty lecznicze prowadzące stacjonarne punkty szczepień. Szczepienia będą realizowane według ustalonego harmonogramu, który obejmie także działania informacyjne w szkołach i placówkach.

PDF icon kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przedszczepieniem osoby niepełnoletniej przeciw covid19


Unijny certyfikat Covid

Od 1 czerwca w Polsce wydawane będą certyfikaty Covid, które zapewnią swobodę podróży w krajach UE. Certyfikat to dowód na to, że:

  • przeszedłeś Covid-19,
  • posiadasz negatywny wynik testu PCR na Covid-19,
  • zostałeś zaszczepiony przeciw Covid-19.

Od 1 lipca certyfikat będzie wydawany i stosowany we wszystkich państwach członkowskich UE, ale w Polsce dostępny do pobrania jest już od 1 czerwca.

Kto może uzyskać certyfikat?

  • Dokument jest wystawiany dla osób od 12. roku życia, które przyjęły szczepionkę lub przeszły chorobę albo mają negatywny wynik testu na Covid-19.
  • W przypadku zaszczepionych certyfikat będzie można pobrać po 14 dniach od daty zakończenia procesu szczepienia.
  • Dla ozdrowieńców certyfikat będzie ważny przez 180 dni od daty otrzymania pozytywnego testu PCR.
  • Osoby, które zdecydowały się na test i mają negatywny wynik, mogą pobrać certyfikat w ciągu 48 godzin od daty wykonania badania.

Certyfikat można pobrać w formie cyfrowej przez:

  • Internetowe Konto Pacjenta (IKP),
  • aplikację mojeIKP (po 25 czerwca),
  • aplikację mObywatel (po 25 czerwca).

Certyfikat można pobrać także w formie papierowej w punktach szczepień (osoby zaszczepione) lub u lekarza/pielęgniarki w przychodni podstawowej opieki zdrowotnej (ozdrowieńcy i osoby z negatywnym wynikiem testu na Covid-19.


Znosimy maseczki

Od 15 maja, znosimy obowiązek noszenia maseczek na świeżym powietrzu. Pozostaje obowiązek noszenia maseczek w zamkniętych przestrzeniach.


Skrócony czas oczekiwania na drugą dawkę

Od 17 maja, szczepienie ozdrowieńców odbędzie się po 30 dniach od daty otrzymania dodatniego wyniku testu na koronawirusa. Wcześniej trzeba było odczekać aż 90 dni. Nastąpią także zmiany w terminach szczepień druga dawką – wszystkie preparaty będzie można przyjąć po min. 35 dniach od pierwszego szczepienia.

Również od 17 maja zostanie skrócony czas podawania drugiej dawki szczepionek. Największe zmiany dotyczą szczepionki AstraZeneca, gdzie okres pomiędzy szczepieniami zmieni się – z blisko 3 miesięcy do 5 tygodni.

  • Moderna z 42 dni do 35 dni,
  • Pfizer z 42 dni do 35 dni,
  • AstraZeneca z 84 dni do 35 dni.

Nowe kwestionariusze dla osoby dorosłej i niepełnoletniej

PDF icon kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby niepełnoletniej przeciw covid-19

PDF icon kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby dorosłej przeciw covid-19

Wydrukuj, wypełnij i zabierz ze sobą do punktu szczepień. Uzupełniony kwestionariusz dostarczamy do punktu szczepień zarówno przed pierwszą, jak i przed drugą dawką. Formularz należy wypełnić w domu przed wizytą w punkcie szczepień, takie działanie przyspieszy procedurę i skróci czas pobytu w przychodni.


Punkty Szczepień Populacyjnych w Gminie Dopiewo

  • Skórzewo - BONUS 2001 sp. z o.o sp. k. - ul. Poznańska 74, 60 -185 Skórzewo - tel.  61 81 43 625, 61 89 46 119, kom. 723 888 885 
  • Skórzewo - LA MEDICA - ul. Lawendowa 20, 60-185 Skórzewo - tel. 57 58 59 700 zapisy od kwietnia
  • Dąbrówka - UNICA CR sp. z o.o - ul. Parkowa 9, 62-070 Dąbrówka - tel. 61 866 65 38

Punkt Szczepień Powszechnych w Gminie Dopiewo

  • Konarzewo, Centrum Rehabilitacyjno - Kulturalne, ul. Poznańska 19, 62-070 Konarzewo

Punkt szczepień powszechnych zlokalizowany został na sali widowiskowej, w budynku CRK w Konarzewie.

Wybierając masowy Powszechny Punkt Szczepień musisz wiedzieć, że:

  • PSP nie są przychodniami lekarskimi.
  • Punkt nie posiada rejestracji i linii telefonicznej.
  • Zapisujesz się tylko poprzez e - rejestrację lub rządową bezpłatną infolinię 989.
  • Punkt czynny jest w godzinach i w dniu wykonywanych szczepień zawyczaj od 10.00 do 18.00 ( 7 powszechnych punktów szczepień w powiecie poznańskim działa raz w tygodniu w czwartki lub piątki).
  • Do punktu przyjeżdżasz 10 minut przed wyznaczoną godziną.
  • Parkujesz na wyznaczonym parkingu przy boisku Orkan Konarzewo oraz Orlik w Konarzewie.
  • Osoby niepełnosprawne i kobiety w ciąży wchodzą poza kolejnością.
  • Przynosisz lub na miejscu wypełniasz w całości dokładnie i wyraźnie formularz wstępnego wywiadu (od tego zależy sprawność wprowadzenia danych do systemu IPK oraz wysyłka SMS).
  • Cudzoziemcy w formularzu podają PESEL lub jeśli nie posiadają - dokładny i wyraźny nr paszportu oraz nr telefonu.
  • Ewentualne pytania zadajesz na miejscu (punkt nie posiada rejestracji i linii telefonicznej).
  • Ewentualne zmiany terminu zgłaszasz na miejscu (punkt nie posiada rejestracji i linii telefonicznej).
  • Jeśli masz wątpliwości związane ze swoim stanem zdrowia lub zażywanymi lekami, przed szczepieniem skonsultuj się z lekarzem prowadzącym, rodzinnym.
  • SMS informujący o terminie drugiej dawki otrzymasz po wprowadzeniu danych do systemu, w terminie od kilku minut do kilkunastu dni od pierwszego szczepienia.

Rejestracja na szczepienia

Jeżeli chcesz zarejestrować się na szczepienia, do wyboru jest kilka metod zapisów:

  • dzwoniąc na infolinię 989
  • przez e-rejestrację na pacjent.gov.pl
  • wysyłając SMS o treści SzczepimySie na numer 664 908 556 lub 880 333 333

Transport na szczepienia

Uruchomiony został dla osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko COVID-19. Będą mogli z niego skorzystać nasi mieszkańcy mający wyznaczony termin szczepień w punkcie zlokalizowanym wyłącznie na terenie Gminy Dopiewo. Transport ten jest dedykowany osobom:

  • posiadającym aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę
  • mającym trudności z samodzielnym dojazdem do punktu szczepień, np. w przypadku znacznego oddalenia punktu szczepienia od miejsca zamieszkania

Informacje na temat możliwości skorzystania z transportu można uzyskać, dzwoniąc na infolinię: 618 906 372

  • poniedziałek: 9.00 - 17.00
  • wtorek - piątek: 7.30 - 15.30

Pacjent będzie poproszony o podanie następujących informacji:

  • imię i nazwisko
  • numer telefonu kontaktowego
  • adres zamieszkania - skąd jedzie na szczepienie
  • data i godzina szczepienia
  • adres punktu szczepień
  • informacja o posiadaniu aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności

Chęć skorzystania z darmowego transportu należy zgłosić przynajmniej na tydzień przed zaplanowaną datą szczepienia. Infolinia nie służy do rejestracji na szczepienia.

Ważne jest, by zgłoszona osoba posiadała podstawowe możliwości poruszania się – transport nie dotyczy osób na co dzień nieporuszających się samodzielnie, które wymagają specjalistycznego transportu lub wizyty domowej lekarza.


Mobilne zespoły dla potrzebujących

Jeżeli masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień, możesz skorzystać z specjalnego wyjazdowego punktu szczepień. Zapisz się na szczepienie bezpośrednio w punkcie szczepień i ustal dogodny termin. O tym, które punkty szczepień w okolicy dysponują zespołami wyjazdowymi, dowiesz się, dzwoniąc na infolinię 989.

Dla powiatu poznańskiego: MS Medik NZOZ Poznań, ul. Małachowskiego 41/5, 61-129 Poznań, tel: 506 649 079


Tymczasowy Profil Zaufany

Jeżeli chcesz zarejestrować się drogą internetową przypominamy, że istnieje możliwość założenia Tymczasowego Profilu Zaufanego. Jak to zrobić?

  • wejdź na stronę rządową gov.pl
  • wybierz usługę „Załóż profil zaufany”
  • naciśnij przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”

Profil tymczasowy jest ważny przez trzy miesiące od potwierdzenia. Przy rejestracji na szczepienia przeciwko Covid-19, nie jest potrzebne posiadanie konta w banku, ani wizyta w punkcie potwierdzającym. Weryfikacja tożsamości zakładającego profil odbywa się podczas internetowego spotkania z urzędnikiem. Potrzebne będzie urządzenie wyposażone w kamerę lub mikrofon – może to być telefon, tablet czy laptop. Spotkanie on-line odbywa się w umówionym przez seniora terminie.

Więcej informacji na temat Tymczasowego Profilu Zaufanego - sprawdź


Infolinia dla osób Głuchych

Jeżeli chcesz połączyć się z tłumaczami możesz to zrobić poprzez:

  • komunikator messenger, bezpośrednio ze strony FB koronawiruspjm
  • komunikator skype login: Koronawirus-Tłumacz PJM
  • komunikator IMO, który umożliwia połączenia na komputerze: 609 939 546
  • aplikację tłumacz on-line języka migowego

Infolinia jest dostępna w trybie 24/7. Zachęcamy do skorzystania z infolinii także personel medyczny, z którym skontaktuje się osoba niesłysząca.


Zaświadczenie o szczepieniu przeciw COVID-19

Na Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz zaświadczenie o szczepieniu i pobierzesz kod QR, który potwierdza, że jesteś zaszczepiony. Stosowane obecnie w Polsce szczepionki przeciwko COVID-19 Comirnaty i Moderna wymagają podania dwóch dawek w odstępie minimum 21 dni. Odporność zyskujesz po 7 dniach od przyjęcia drugiej dawki.

Informacja o przebytym szczepieniu jest wprowadzana na bieżąco do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie (P1), czyli widzi ją Twój lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Informację o przyjętych kolejnych dawkach szczepień znajdziesz też na swoim Internetowym Koncie Pacjenta.

Zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta, wybierz „Profilaktyka”, a następnie „Szczepienia” i znajdziesz informację o przebytym szczepieniu przeciw COVID-19 i kod QR. Nawet po pierwszej dawce szczepienia możesz pobrać z IKP informację, która zawiera datę, nazwę szczepionki oraz informację o podanej Ci dawce.

Na Internetowym Koncie Pacjenta jest do pobrania – po przyjęciu drugiej dawki szczepionki – kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie. O wydruk tego kodu QR możesz również poprosić punkt szczepień.

Obecnie po 7 dniach od przyjęcia drugiej dawki szczepionki przeciw COVID-19 osoba nie musi odbywać kwarantanny. Może się zdarzyć, że w przyszłości ktoś Cię poprosi o pokazanie kodu QR po to, by mógł sprawdzić aplikacją Zaszczepieni, czy kod jest ważny.


Niepożądany odczyn poszczepienny

Czym jest i jak często występuje? Jest to pogorszenie stanu zdrowia (często chwilowe i łagodne), które wystąpi w okresie czterech tygodni po podaniu szczepionki.

Co zrobić w przypadku niepokojących objawów po szczepionce? Po szczepieniu przeciw COVID-19 podobnie jak po innych szczepieniach, mogą pojawić się objawy niepożądane. Jeśli zauważysz u siebie takie objawy, skontaktuj się z lekarzem, najlepiej z poradni, w której wykonano szczepienie.

Najczęstsze działania niepożądane:

  • ból w miejscu iniekcji (92 proc.)
  • zmęczenie (70 proc.)
  • ból głowy (64,7 proc.)
  • bóle mięśni (61,5 proc.)
  • ból stawów (46,4 proc.)
  • dreszcze (45,4 proc.)
  • nudności/wymioty (23 proc.)
  • obrzęk/tkliwość pod pachą (19,8 proc.)
  • gorączka (15,5 proc.)
  • obrzęk w miejscu wstrzyknięcia (14,7 proc.)
  • zaczerwienienie (10 proc.)

Testy COVID-19

Wykaz punktów pobrań wymazu do przeprowadzenia testu na obecność wirusa SARS-CoV-2 na terenie Wielkopolski - sprawdź


Domowa Opieka Medyczna

Z uwagi na znaczącą liczbę Pacjentów z COVID-19 przebywających w izolacji domowej, udostępniono narzędzie umożliwiające bieżące monitorowanie stanu zdrowia Pacjentów. Do monitorowania posłuży pulsoksymetr jako narzędzie diagnostyczne i aplikacja PulsoCare do przekazywania i monitoringu stanu zdrowia.

Pacjenci z COVID-19, którzy:

  • ukończyli 55 lat są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej. Po stwierdzeniu pozytywnego wyniku na COVID-19 pacjentowi zostanie dostarczony pulsoksymetr przez pracownika Poczty Polskiej.
  • mają mniej niż 55 lat wykorzystują jedną z dwóch ścieżek:
  1. wypełniają formularz PulsoCare, który znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia lub
  2. kwalifikowani są przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.

Więcej informacji o programie - sprawdź


Seniorzy w Gminie Dopiewo

Według danych (styczeń 2021r.) z rejestru ewidencji, na terenie Gminy Dopiewo w poszczególnych przedziałach wiekowych mamy następującą liczbę osób:

  • powyżej 80 lat: 547
  • 70 – 80 lat: 1 379
  • 60 – 70 lat: 2 768

Szczegółowe informacje dotyczące szczepień dostępne są na stronach internetowych:


Beata Spychała