W związku z opadającymi liśćmi i zbliżającą się zimą, Straż Gminna pragnie przypomnieć mieszkańcom nieruchomości, że w myśl Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do obowiązków właścicieli nieruchomości położonych bezpośrednio przy chodniku służącym do użytku publicznego należy:
- uprzątnięcie śniegu - błota oraz lodu z chodnika służącego do użytku publicznego (przy czym należy to realizować w sposób niezakłócający ruchu pieszych i pojazdów),
- składanie uprzątniętego błota, śniegu, lodu z chodnika służącego do użytku publicznego, tak by mogły je sprzątnąć służby utrzymujące w stanie czystości jezdnię, przy czym błoto oraz inne zanieczyszczenia nie mogą być zgarniane na jezdnię (pryzmy śniegu i lodu nie mogą być umieszczane pod drzewami, chyba, że inne ich umieszczenie nie jest możliwe),
- usuwanie, poprzez zamiatanie, zbieranie, grabienie itp., zanieczyszczeń (m. in. liści) z chodnika służącego do użytku publicznego, przy czym nie jest zobowiązany do uprzątnięcia chodnika służącego do użytku publicznego, na którym jest dopuszczony płatny postój lub płatne parkowanie pojazdów samochodowych.